Behöver du hjälp?

Kontakta vår kundtjänst
Tillbaka

Nu kan du chatta med diskrimineringsombudsmannens kundtjänst!

Nu kan du chatta med diskrimineringsombudsmannens kundtjänst!

Vi testar en rådgivningschatt på vår webbsida syrjinta.fi där man kan nå våra kundrådgivare. I chatten kan man be om råd om man upplevt eller märkt av diskriminering.

Chatten är öppen på måndagar och onsdagar kl. 13-15.

Vi tar gärna emot respons på hur chatten fungerar speciellt från tillgänglighetssynvinkeln, så att vi kan utveckla tjänsten. Feedback kan skickas per e-post till adressen yvv.viestinta@oikeus.fi eller ges direkt i chatten till kundrådgivaren. Chatten är ännu i testfasen och vi utvärderar huruvida den tas i bruk permanent.

Vår telefonjour fungerar normalt (tel. 0295 666 817, vardagar kl. 10-12) och vi nås också per e-post (yvv@oikeus.fi) som tidigare. På vår webbsida kan man också som tidigare lämna in en klagan via anmälningsblanketten. Vi tar inte emot anmälningar om klagar i chatten, utan hänvisar dem till telefonjouren, e-post eller anmälningsblanketten. Läs mera om vår kundtjänst.

20.04.2017